
DDS’s formål er at give eleverne kundskaber og færdigheder, der udvikler deres danske sprog og en solid viden om dansk kultur, samfund og historie. Dette sker gennem en engagerende og differentieret undervisning af høj faglig kvalitet. Undervisningen tager udgangspunkt i de danske læreplaner for fagene dansk og historie i folkeskolen og gymnasiet (STX).
Ved afslutning af 9.klasse kan de danske elever gå op til Folkeskolens afgangsprøve FP9 i dansk, og gymnasiet afsluttes med en BFI-eksamen (international fransk studentereksamen) med dansk overbygning i 3 fag på STX niveau : dansk, historie-geografi og samfunds- og verdenskundskab (connaissance du monde).
Al undervisning varetages af dansk uddannede lærere, der ud over de faglige mål lægger stor vægt på dialog, samarbejde og den enkelte elevs trivsel, og med sektionens små klassekvotienter skaber vi et tæt og tillidsfuldt læringsmiljø.
De fleste elever har en dansk-fransk baggrund, hvorfor vi ser det som en vigtig opgave i tæt samarbejde med forældrene at styrke elevernes interkulturelle identitet. DDS deler skolens værdigrundlag, der bygger på åbenhed og tolerance i et helt unikt internationalt miljø.